Κυριακή
25 Οκτωβρίου
2020

Doctor Vasiliadis

Ταξίδια

Γενικά τα ταξίδια επιτρέπονται με την προϋπόθεση ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση και θα γίνονται μετά από σύμφωνη γνώμη του μαιευτήρα.

Από τα μεταφορικά μέσα προτιμότερο είναι το αεροπλάνο, ακολουθεί το πλοίο και το τραίνο, ενώ το αυτοκίνητο θεωρείται το τελευταίο μέσο που θα πρέπει να επιλέξει η έγκυος για το ταξίδι της. (πηγή)

Τα ταξίδια δεν αντενδείκνυνται σε εγκύους χαμηλού κινδύνου, αλλά στις γυναίκες με κύηση υψηλού κινδύνου συστήνεται να αποφεύγουν τα μακρινά ταξίδια αφού έχει επιτευχθεί η βιωσιμότητα του εμβρύου, έτσι ώστε να αποφεύγονται οι οικονομικές και ψυχολογικές συνέπειες της γέννησης πρόωρου νεογνού μακριά από το σπίτι. Τα ταξίδια σε περιοχές με ανεπαρκή ιατρική φροντίδα ή σε περιοχές όπου το νερό δεν έχει υποστεί επεξεργασία ή επικρατεί ελονοσία πρέπει να αποφεύγονται. Οι γυναίκες που προγραμματίζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αρκετοί ασφαλιστικοί φορείς δεν καλύπτουν τη γέννηση ή νοσηλεία για πρόωρο τοκετό εκτός της χώρας όπου ισχύει η ασφάλεια.

Οι έγκυες που ταξιδεύουν σε μακρινές αποστάσεις πρέπει να προγραμματίζουν περιόδους δραστηριότητας και ανάπαυσης. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μπορεί να παίρνει βαθιές αναπνοές, να κάνει περιστροφικές κινήσεις των κάτω άκρων και να εκτελεί εναλλακτικά σύσπαση και χαλάρωση διαφόρων μυϊκών ομάδων. Αν και το ίδιο τα ταξίδι δεν αποτελεί αιτία ανεπιθύμητων εκβάσεων, όπως η αυτόματη έκτρωση ή ο πρόωρος τοκετός, ο θάνατος της μητέρας λόγω τραυματισμού από ατύχημα είναι η συχνότερη αιτία θανάτου του εμβρύου. Η επόμενη συχνή αιτία θανάτου είναι η αποκόλληση του πλακούντα. Αυτό συμβαίνει διότι το περίγραμμα του σώματος αλλάζει μετά την πίεση που ασκείται από τη σύγκρουση. Η μήτρα ως μυώδες όργανο μπορεί να προσαρμόσει το σχήμα της σε εκείνο του σώματος, αλλά ο πλακούντας δεν είναι ευπροσάρμοστος. Συνεπώς, μετά από σύγκρουση πιθανόν να προκληθεί αποκόλληση του πλακούντα.

Αεροπορικά ταξίδια

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν στις γυναίκες να πετούν μέχρι και 37 εβδομάδες της κύησης, αν και μεμονωμένες πολιτικές μπορεί να διαφέρουν. Εμπορικά αεροπορικά ταξίδια είναι γενικά ασφαλή για τις γυναίκες με απλές κυήσεις .
Ο εμβρυϊκός καρδιακός ρυθμός δεν επηρεάζεται κατά τη διάρκεια της πτήσης, εφόσον η μητέρα και το έμβρυο είναι υγιές . Αν και μελέτες αναφέρουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού μεταξύ των επιβατών (OR 1.44), ιδίως για τις έγκυες που πετούν για μακράς διάρκειας πτήσεις και συχνά.

Οι φυσιολογικές προσαρμογές της εγκύου σε μεγάλο υψόμετρο περιλαμβάνουν αιμοσυμπύκνωση, αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης και μειωμένη αερόβια ικανότητα με τη μείωση της μερικής πίεσης οξυγόνου. Έγκυες γυναίκες με δρεπανοκυτταρική αναιμία, με σοβαρή αναιμία (αιμοσφαιρίνη <8 g / dL), ή με κυανωτική καρδιακή νόσο θα πρέπει να αποφεύγουν το αεροπορικό ταξίδι και σε περίπτωση που η αεροπορική πτήση είναι επιβεβλημένη, όπως σε περιπτώσεις ιατρικών αερομεταφορών και θα πρέπει να έχουν χορήγηση συμπληρωματικού οξυγόνου.

Για το ποσό της κοσμικής ακτινοβολίας που λαμβάνει ένα άτομο κατά τη διάρκεια των αεροπορικών ταξιδιών, δείτε την παρακάτω ενότητα για ακτινοβολίες. Το ποσό της κοσμικής ακτινοβολίας που λαμβάνει κατά τη διάρκεια αεροπορικών ταξιδιών ένα άτομο είναι κάτω από το επίπεδο στο οποίο αρχίζει να υπάρχει ανησυχία για τις πιθανές επιβλαβείς επιδράσεις στο έμβρυο, ήτοι κάτω από 20 millisievert ή 2 mrem. Για παράδειγμα, μια γυναίκα σε ένα ταξίδι μετ 'επιστροφής πτήση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα εκτεθεί σε λιγότερο από 0,1 millisievert κοσμική ακτινοβολία. Η Διεθνής Επιτροπή Ακτινοπροστασίας (ICRP) και το Εθνικό Συμβούλιο για την Προστασία από την Ακτινοβολία (NCRP) θέτουν συνιστώμενο όριο για τη μέγιστη αθροιστική έκθεση σε ακτινοβολία για ένα άτομο και για ένα έτος τα 100 mrem. Αεροσυνοδοί, και συχνοί ταξιδιώτες μπορεί να υπερβούν αυτό το επίπεδο, ιδίως αν η πτήση γίνει κατά τη διάρκεια ηλιακών γεγονότων.

Όσοι θέλουν να ταξιδέψουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να υπολογίσουν την προσωπική τους έκθεση σε ακτινοβολία, χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA Civil Aeromedical Institute - CARI).


© Επιμέλεια ύλης : Μαία Έφη Ξεναρίου