Κυριακή
25 Οκτωβρίου
2020

Doctor Vasiliadis

Εργασία

Έγκυος γυναίκα χωρίς επιπλοκές και η οποία εργάζεται σε θέση εργασίας όπου δεν υπάρχουν μεγαλύτεροι πιθανοί κίνδυνοι σε σχέση με τους δυνητικά υπάρχοντες στη ρουτίνα της καθημερινής ζωής μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη του τοκετού της. Ωστόσο, η ασφάλεια στο χώρο εργασίας και η σωματική προσπάθεια που καταβάλλει στην εργασία της η έγκυος πρέπει να εκτιμηθεί, ιδιαίτερα σε γυναίκες που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου τοκετού. Γενικώς, η έγκυος, εφ' όσον δεν εργάζεται σε βαριά και ανθυγιεινή εργασία μπορεί να εργαστεί μέχρι και την 32η εβδομάδα της κύησης της (τέλος 7ου μήνα) .

Σε μελέτη του 2014 βρέθηκε ότι οι πολλές ώρες εργασίας στο πρώτο τρίμηνο προκαλούν αυξημένο κίνδυνο για επιπλοκές στην κύηση και αφορά γυναίκες ιατρούς στην Ιαπωνία. Η μελέτη έγινε για να ερευνήσει τη σχέση μεταξύ του αριθμού των ωρών εργασίας και των επιπλοκών της εγκυμοσύνης σε ιατρούς. Ο αριθμός των γυναικών με επαπειλούμενη αποβολή ή πρόωρο τοκετό αυξάνεται με την παράλληλη αύξηση των ωρών εργασίας ανά εβδομάδα. Σε σύγκριση με τις γυναίκες που εργάζονταν 40 ώρες / εβδομάδα ή λιγότερο, οι γυναίκες που εργάζονται 71 ώρες / εβδ ή περισσότερο είχαν 3 φορές υψηλότερο κίνδυνο επαπειλούμενης αποβολής ακόμη και μετά την προσαρμογή για την ειδικότητα, την ηλικία της μητέρας, καθώς και το εισόδημα των νοικοκυριών .(πηγή)


Σωματική Δραστηριότητα

Η σωματική άσκηση είναι επιθυμητή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης διότι βοηθά στην ενδυνάμωση του οργανισμού. Ορισμένες γυναίκες συνήθιζαν να αθλούνται πριν από την κύηση. Το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων εξέδωσε οδηγίες για τον τρόπο που μπορούν να αθλούνται οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της κύησης.

Το περπάτημα είναι ένας καλός τρόπος άθλησης κατά τη διάρκεια της κύησης, γιατί αξιοποιούνται πολλοί και διαφορετικοί μυς του σώματος.

Οι βουτιές και οι καταδύσεις δεν επιτρέπονται.

Το τρέξιμο αν και μη επιθυμητό, εφόσον το συνήθιζε η έγκυος, μπορεί να συνεχιστεί κατά την κύηση αλλά σε χαμηλότερο ρυθμό και με την σύμφωνη γνώμη του μαιευτήρα. Προσοχή χρειάζεται τις ζεστές ώρες και μέρες.

Τι ίδιο ισχύει και για άλλα αθλήματα όπως το τένις, η ποδηλασία και το σκι, εφόσον η γυναίκα τα συνήθιζε πριν τη κύηση, μπορεί να τα συνεχίσει, μειώνοντας την ένταση και προσέχοντας τα πιθανά ατυχήματα.

Γενικά προτείνονται αθλήματα που χαλαρώνουν και προσφέρουν αναψυχή στην έγκυο, αρκεί να φροντίζει να μη καταπονεί το σώμα της και να σταματά όταν αισθάνεται πόνο, ζαλάδα, δυσκολία στην αναπνοή και την κίνηση ή τάση για λιποθυμία, όταν παρουσιαστεί αίμα από τον κόλπο ή συσπάσεις της μήτρας, ή όταν δεν αισθάνεται κινήσεις του εμβρύου.

Η άσκηση επιτρέπεται κατά το 1ο τρίμηνο, αν η εγκυμοσύνη δεν παρουσιάζει προβλήματα και η γυναίκα συνήθιζε να ασκείται και πριν κυοφορήσει. Αν ξεκινήσει να γυμνάζεται στη διάρκεια της κύησης της, θα πρέπει να ξεκινήσει βαθμιαία και με προσοχή. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η άσκηση έχει βοηθήσει στον περιορισμό της ναυτίας. Κατά το 2ο τρίμηνο πρέπει να αποφεύγονται οι αναπηδήσεις και να επιλέγονται ασκήσεις εδάφους. Στο 3ο τρίμηνο πρέπει να δίνεται περισσότερη προσοχή στην αλλαγή στάσεων μεταξύ των ασκήσεων και την ένταση των ασκήσεων πρέπει να μην είναι πολύ αυξημένη. Σε περίπτωση συσπάσεων η ξεκούραση είναι αναγκαία. Η άσκηση αρχίζει με ήπιες κινήσεις και αυξάνεται σταδιακά η ένταση. Οποιαδήποτε ενόχληση της λεκάνης σημαίνει καταπόνηση των αρθρώσεων της περιοχής και απαιτείται χαλάρωση.

Ωστόσο, καταστάσεις όπως υπόταση που προκαλείται από την κύηση, πρόωρη ρήξη υμένων, πρόωρος τοκετός σε προηγούμενη κύηση, σκληρός τράχηλος ή ανεπάρκεια τραχήλου, αιμορραγία που επιμένει, πολύδυμη κύηση, υπερμέγεθες έμβρυο, σοβαρής μορφής ανοσοευαισθητοποίηση της εγκύου, καθυστέρηση ενδομήτριας ανάπτυξης του εμβρύου, υπόνοια εμβρυικής δυσπραγίας, ενεργή καρδιακή νόσος, συμφορητική καρδιοπάθεια, ρευματική καρδιοπάθεια, θρομβοφλεβίτιδα, πρόσφατη πνευμονική εμβολή ή οξεία φλεγμονώδης πάθηση αποτελούν αντενδείξεις για την σωματική άσκηση

 

Αθλήματα γιόγκα

Η γιόγκα είναι μια αρχαία επιστήμη, η οποία βοηθάει τον άνθρωπο και την έγκυο γυναίκα να αποκτήσει θετική στάση ζωής μέσα από τεχνικές ασκήσεων, αναπνοής και διαλογισμού. Είναι ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης της υγείας και της ευεξίας. Κάθε μάθημα γιόγκα έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει μόνο χαλάρωση και εγρήγορση της συνείδησης της εγκύου, αλλά και ενέργεια, αντοχή και απελευθέρωση από το άγχος.

Τα μαθήματα της γιόγκα για εγκυμοσύνη λειτουργούν βοηθητικά και μπορούν να ξεκινήσουν από το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, λειτουργούν υποστηρικτικά και αποσκοπούν στο:

  • Να προάγουν στις έγκυες γυναίκες καλύτερες συνθήκες για ένα υγιές σώμα και νου, ενώνοντας την φυσική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξή τους με αυτή του εμβρύου.
  • Να βοηθήσουν την γυναίκα να γνωρίσει περισσότερο το σώμα της και να μάθει να ελέγχει την αναπνοή της για να αναλάβει έναν ρόλο πιο ενεργητικό και δραστήριο κατά τον τοκετό.
  • Να βοηθήσουν στην χαλάρωση της έντασης γύρω από τον τράχηλο και σε όλον τον πυελογεννητικό σωλήνα.
  • Να δυναμώσουν τους κοιλιακούς μύες και την ελαστικότητα όλων των μυών και να προετοιμάζουν το σώμα για τον τοκετό.
  • Να ανακουφίζουν από τα οιδήματα και τις κράμπες.
  • Να βοηθήσουν την λειτουργία του εντέρου, να μειωθεί η ναυτία, η πρωινή αδιαθεσία και οι ταχυπαλμίες.
  • Επίσης μαθαίνουν οι μέλλουσες μητέρες να επικοινωνούν με το παιδί τους όσο είναι ακόμη έμβρυο.
  • Να μάθουν στις μητέρες να αλλάξουν την στάση τους απέναντι στον πόνο και να χαλαρώνουν συγκεκριμένα σημεία του σώματος όπου έχουν συγκεντρωθεί πιέσεις.

 



© Επιμέλεια ύλης : Μαία Έφη Ξεναρίου